Schoonheidsspecialist van het jaar – aanvullende informatie

WIJ ADVISEREN DEZE INFORMATIE GOED DOOR TE LEZEN VÓÓRDAT JE START MET HET SAMENSTELLEN VAN JE INZENDING. DIT VOORKOMT FOUTEN EN TELEURSTELLINGEN.

Deelname informatie categorie schoonheidsspecialist van het jaar 2020

Wie kan zich inschrijven?
Alle schoonheidsspecialisten die in een salon of spa werken, ambulant werken of op freelance basis. De categorie Schoonheidsspecialist van het jaar is in vier regio’s verdeeld en wordt automatisch per inschrijving in de juiste regio ingedeeld (noord, midden/oost, zuid en west).

Zie voor aanvullende regels het algemene reglement.

Hoe kun je je inschrijven?
Inschrijven kan uitsluitend per e-mail naar info@beauty-award.nl met daarin vermeld je naam, contactgegevens en de gewenste categorie waarna je een inschrijfformulier van ons krijgt toegestuurd. Na ontvangst van het ingevulde en ondertekende inschrijfformulier wordt het digitale pakket met het algemene reglement, de spelregels voor de desbetreffende categorie en tips & tricks voor een mooie inzending naar je toegestuurd.

Hoe ziet de inzending eruit?
Stuur een inzending die verplicht bestaat uit de volgende onderdelen:
• Een inleidende motivatie van maximaal 500 woorden waarin duidelijk wordt hoe jouw salon en vakmanschap zich onderscheidt.
• Daarnaast bestaat de inzending uit gedetailleerde antwoorden op de vragen die onder aan deze tekst te vinden zijn, foto’s en ander ondersteunend materiaal.
• De inzending dient fysiek te worden gestuurd naar onderstaand postadres en een digitale versie naar info@beauty-award.nl.

Wanneer moet de inzending binnen zijn?
Uiterlijk 31 oktober 2019 dient de inzending bij de organisatie binnen te zijn. Stuur het materiaal – bij voorkeur aangetekend – per post naar: Beauty Award, t.a.v. Maddy Weide, Zwanenbalg 1723, 1788 ZG Julianadorp

TE BEANTWOORDEN VRAGEN TEN BEHOEVE VAN DE INZENDING
BELANGRIJK: Houd onderstaande volgorde van de vragen aan ten behoeve van de jurering!

DE SALON
• Wat is de naam en het adres van de salon waarin werkzaam?
• Wat is het adres van de website van de salon?
• Wat is de vestigingsplaats met het aantal inwoners?
• Wat zijn de openingstijden?
• Geef een omschrijving van de salon met de aangeboden behandelingen en specialisaties

DE SCHOONHEIDSSPECIALIST
• Naam van de schoonheidsspecialist
• Je bent schoonheidsspecialist sinds …?
• Waar en wanneer heb je je opleidingen gevolgd (kopie van alle diploma’s meesturen)?
• Heb je specialisaties en andere cursussen gevolgd? Zo ja, welke (kopie certificaten meesturen)?
• Wat zijn jouw kernwaarden als schoonheidsspecialist?
• Wat zijn je specifieke beauty vaardigheden waardoor je klanten trekt?
• Hoeveel tijd plan je in voor en na de behandeling van een klant en omschrijf van begin tot einde?
• Wat zijn het aantal werkzame uren in/aan de onderneming en in welke functie?
• Wat zijn je toekomstplannen en ambities?
• Wat is jouw visie op het vak schoonheidsverzorging?

DOELGROEP
• Op welk marktsegment richt je je?
• Wat onderscheidt jou van andere schoonheidsspecialisten?
• Hoe ziet jouw klantprofiel eruit?
• Wat is de gemiddelde besteding op jaarbasis van jouw klant (exclusief btw)?
• Geef door middel van percentages de verdeling in omzet aan tussen behandelingen en productverkoop (exclusief btw)
• Hoe pak je de productverkoop aan?
• Hoe is de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) binnen jouw salon geregeld?
• Op welke manier ben je maatschappelijk verantwoord aan het ondernemen (optioneel)?

COMMUNICATIE EN PROMOTIE
• Verklaring van de naam van de salon
• Geschiedenis van de salon
• Geef een beschrijving en voorbeeld van de huisstijl
• Wat doe je om vaste klanten te behouden, wat is jouw filosofie en geef een voorbeeld hiervan
• Wat doe je om nieuwe klanten aan te trekken, wat is jouw filosofie en geef hier ook een voorbeeld van

FOTOMATERIAAL > goede kwaliteit kleurenprints + usb-stick voorzien van naam
• 1 x voorzijde pand
• 1 x salon interieur
• 2 x foto schoonheidsspecialist (staand en liggend)
• maximaal 5 voorbeelden communicatiemateriaal
• maximaal 5 voorbeelden PR-materiaal
• Stuur alle diploma’s en gerelateerde certificaten mee als bijlage